És necessari desenvolupar una pedagogia de la pregunta. Sempre estem escoltant una pedagogia de la resposta. Els professors contesten preguntes que els alumnes no han fet.
(Recife (Brasil), 19 de setembre de 1921 – Brasília, 3 de maig de 1997) fou un pedagog brasiler. Es dedicà a l’alfabetització d’adults, desenvolupant el seu propi mètode pedagògic, en una època que els analfabets al Brasil no tenien dret a vot. Fou empresonat i exiliat arran del cop d’estat de 1964. Fixà la seva residència a Xile, on trobà el marc ideal per a seguir desenvolupant la seva teoria i la seva praxi. Va ser nomenat expert de la UNESCO i posteriorment passà a ser professor de la Universitat Harvard. Va ser assessor a diversos països d’Àfrica en programes d’educació d’adults. El 1980 tornà al Brasil on posà el seu esforç en la lluita per una escola pública i de qualitat per a tothom. Entre les seves obres en destaquen “L’educació com pràctica de llibertat” i la “Pedagogia de l’oprimit“.
Segueix-nos: