Maria Montessori – La felicitat, clau en la intervenció educativa

Maria Montessori – La felicitat, clau en la intervenció educativa

Una forma de saber si la intervenció educativa és correcta és veure si el nen és feliç.

Maria Montessori

Per llegir més espurnes de Maria Montessori feu clic aquí.

Maria Montessori (ChiaravalleAnconaItàlia31 d’agost de 1870 – NoordwijkHolanda6 de maig de 1952) fou una pedagogacientíficametgessapsiquiatra i filòsofa, i una devota catòlicafeminista i humanista italiana.

És la impulsora del conegut mètode Montessori, implantat arreu del món. A través d’aquest sistema, s’ofereix als petits un espai adaptat on poden viure tot el dia vigilats per una institutriu. Els pares poden entrar al centre i controlar l’activitat que realitza el seu fill, sempre que no interrompin el bon funcionament del mètode.

Tot i l’èxit d’aquest, no deixa de treballar per millorar-ne la seva implantació. Realitza conferències i cursos de formació per les principals ciutats d’Europa, Amèrica i Àsia.

Als 26 anys, Montessori es converteix en la primera dona italiana que aconsegueix el certificat de metgessa. També ingressa a la Universitat de Roma com a assistenta en la clínica psiquiàtrica. Tot i haver rebut una primera formació com a metgessa, amb el pas dels anys la seva activitat es va aproximant a la branca de la pedagogia.[1]

Segueix-nos: