Carl Gustav Jung – Per l’educació: fets, no paraules

Carl Gustav Jung – Per l’educació: fets, no paraules

Els nens són educats pels actes dels adults, no per les paraules.

Carl Gustav Jung

Per llegir més espurnes de Carl Gustav Jung feu clic aquí.

Carl Gustav Jung (Kesswilcantó de TurgòviaSuïssa26 de juliol del 1875 – Küsnachtcantó de Zuric6 de juny del 1961) fou un metgepsiquiatrapsicòleg i assagista suís, i una figura clau en l’etapa inicial de la psicoanàlisi; posteriorment, fundà l’escola de psicologia analítica (també anomenada psicologia dels complexos i psicologia profunda).

A Jung, se’l relaciona sovint amb Sigmund Freud, amb qui col·laborà en els seus inicis. Jung fou un dels pioners de la psicologia profunda, i un dels estudiosos d’aquesta disciplina més llegits al segle xx. El seu estudi teòric i clínic emfasitzà la connexió funcional entre l’estructura de la psique i la dels seus productes (és a dir, les seves manifestacions culturals). Això l’impulsà a incorporar en la seva metodologia nocions procedents de l’antropologia, l’alquímia, els somnis, l’art, la mitologia, la religió i la filosofia.

Carl Jung no fou el primer a dedicar-se a l’estudi de l’activitat onírica. No obstant això, les seves contribucions a l’anàlisi dels somnis foren molt extenses i molt influents. Escrigué una prolífica obra. Encara que durant gran part de la seva vida centrà el seu treball en la formulació de teories psicològiques i en la pràctica clínica, també aprofundí en altres camps de les humanitats, des de l’estudi comparatiu de les religions, la filosofia i la sociologia fins a la crítica de l’art i la literatura.

Segueix-nos: